کراسولا آربورسینز
نوشته شده توسط : hr
  • تیره گل ناز شامل متجاوز از ۱۰۰۰ گونه در ۲۰ جنس است.
  • پراکندگی گیاهان آن به نحوی است که در نواحی مختلف کره زمین یافت می شوند بطوریکه همه جا به استثنای استرالیا و جزایر اقیانوسیه مشاهده می گردند.
  • گونه های از آنها که در نواحی خشک بسر می برند به علت سازش با محیط, اختصاصاتی کسب نموده اند که آنها را از سایرین متمایز می سازد مانند آنکه ساقه و برگ گوشت دار و شیره سلولی سرشار از اسیدهای آلی نظیر اسید اکسالیک پیدا می کنند.
  • گیاهان این تیره عموماً علفی یا کم و بیش چوبی و غالباً گوشت دار هستند برگهای متناوب یا متقابل گوشتدار و ساده دارند.
  • گل های آنها منظم و منفرد و یا مجتمع به صورت گرزن است.
  • در زمستان شکوفه های با رنگ سفید و گل صورتی در آن ظاهر میشود, معمولاً آن را به عنوان گیاه زینتی در خانه استفاده میکنند چون تحمل خشکی آن بالا و نیازمند نگهداری خاصی نیست.
  • این گیاه در شرایط مناسب تا ۸ /۱ متر رشد می کند.
  • شبیه درختچه بوده و برگ های سبز مایل به خاکستری آن لبه قرمزرنگ دارند.
  • بر خلاف بسیاری از crassulas ها که نسبتا کوچک و جمع و جور هستند, arborescens Crassula برجسته, پر شاخ و برگ و به مانند یکدرخت شاداب است.
  • شاخ و برگ آن به رنگ آبی خاکستری که تضاد در آن به خوبی با گیاهان دیگر مشاهده میشود, دارای ظاهری بسیار جذاب در هر دو زیستگاه طبیعی خود و کشت در باغ است.
  • به مکان پرنور, خاک دارای کمپوست کاکتوستغذیه ماهیانه با کود مایع و آبیاری مرتب نیاز دارد.
  • حداقل دمای قابل تحمل آن ۷-۵ درجه سانتی گراد می باشد.
  • در بعضی از مناطق به خصوص در آفریقا از این گیاه برای درمان صرع استفاده میکنند.
  • تکثیر آن به روش قلمه و کاشت دانه امکان پذیر است که روش دوم کمی سخت میباشد.

سلام میشه لطفا روش قلمه گرفتن از این گیاه رو یاد بدید 

ساقه هایی به طول 7 تا 10 سانتی متر از گیاه را جدا کرده و در ماسه قرار دهید که ریشه دار شوند. بستر ار همواره مرطوب نگه دارید تا زمانی که دارای سیستم ریشه خوبی نشده اند آن ها را به گلدان اصلی منتقل نکنید. دقت کنید که سطح برش زیرین قلمه های گرفته شده به صورت مایل و اوریب باشد که ریشه دهی آن ها بهتر انجام شود.

کراسولای من مدتی است که سفیدکهای پنبه‌ای مانندروی برگ و ساقه آن می‌زند. لطفامن را راهنمایی کنید. متشکرم 

سلام چند قطره مایع ظرف شویی +1 قاشق چای خوری روغن مایع را در یک لیتر آب حل کنید و روی شپشک ها اسپری کنید سپس با یک پنبه آنها را بردارید.این کار را 3 بار به فاصله 3 روز تکرار کنید.در صورت از بین نرفتن باید از سم دیازینون یا اتیون یا متاسیستوکس استفاده کنید.

زمان گل دهی گیاه از بهار تا تابستان هست ،گلهای کراسولا جنبه زینتی ندارند .حتما گیاه را ماهانه با کود مایع کامل تقویت کنید.برای گل دهی نیاز به تغذیه با کود دارد.

 

بهترین نوع خاک کاکتوس، اصلا برای این گیاه تهیه میشود و در اکثر فروشگاههای لوازم خانگی و باغبانی و گل فروشی موجود است. اگر موفق به تهیه این خاک نشدید، میتوانید با مخلوط کردن یک قسمت خاک گلدان با یک قسمت ماسه و کمی شن برای عبور راحت تر آب، خاک مناسبی تهیه کنید

باید گیاهتان را درمکانی با افتاب ملایم و فیلتر شده مانند افتاب پشت پرده توری قرار دهید ویا گیاه را به مکانی روشنتر با نورغیر مستقیم منتقل نمایید.در صورتیکه مکان نورگیر ندارید از نور مصنوعی ایجاد نمایید.افتاب مستقیم وتند به خصوص در فصول گرم مضر است.اجازه دهيد خاک گلدان در فاصله بين دو آبياري خشک و سپس آبياري نماييد، زهکش را بازديد فرماييد، آب زير گلداني را خارج نماييد.

 

سلام.کراسولای من تقریبا 5 سالشه .تمام طول سال هم پشت شیشه پنجره جنوبی و هر زمانی که خاک خشک بشه آبش می دم.برای اینکه گل زیبایی بشه هر زمانی که طول شاخه ها به 15-20 سانت رسید 7-10 سانت ازش کوتاه کنید و کنار خودش بکارید.

گیاه من دچار ریزش برگ شدید شده علتش چیه و چه باید کرد ضمنا روش های تکثیرش چگونه است

 

گیاه  کراسولا آربورسینز

سلام شرایط نگهداری چگونه است ؟در آبیاری زیاده روی نکرده اید ؟زهکش گلدان را بازدید و از باز بودن سوراخهای انتهایی مطمئن شوید.میزان نور و دمای مناسب ،آفات ریشه را بررسی کنید.شرایط معرفی گیاه را سایت مطالعه کنید.روش تکثیر :قلمه .قلمه هایی به طول 7 سانت جدا کرده 2 برگ بالای قلمه را نگه دارید و بقیه را جدا کنید سپس در ماسه مرطوب بکارید.دمای 18 تا 24 و نور ملایم.در آبیار یقلمه زیاده روی نکنید تا دچار پوسیدگی نشود.

 

وارد شدن تنش به گیاه پس از جابجایی وانتقال وتعویض گلدان و...تا حدی طبیعی است وبه صورت ریزش برگها و گلها،عدم طراوت ورشدو... بروز میکند وبه مرور وبا عادت کردن گیاه به شرایط محیطی جدید کمتر شده واز بین میرود. .مهمترین نکته برای نگه داری گیاهان این است که شرایط ثابتی را برایش فراهم نموده واگر جایی را برای قرار دادنش انتخاب کردید دیگر جایش را عوض نکنید تا همیشه شاداب بماند.

سلام در فصول گرم به صورت فصلی می توان از این گیاه نگهداری کرد ولی در فصول سرد باید به مکان گرم تری با دمای حداقل 15 درجه سانتیگراد منتقل شود وگرنه دچار یخ زدگی می شود و گیاه از بین می رود .ترکیب خاک مناسب برای این گیاه ،خاکبرگ ،ماسه و هوموس می باشد .

 

جابجایی مکرر اصلا برای گیاه مناسب نیست.مهمترین نکته برای نگه داری گیاهان این است که شرایط ثابتی را برایش فراهم نموده واگر جایی را برای قرار دادنش انتخاب کردید دیگر جایش را عوض نکنید تا همیشه شاداب بماند

 




:: موضوعات مرتبط: کاکتوس و ساکولنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 3165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: